COMUNICAT FGA activitate Euroins In Informatii/Legislatie & Proceduri veti gasi: FGA - informare proceduri faliment EUROINS, informare ce aduce lamuriri despre procedurile de denuntare si gestionare dosare de dauna Euroins.
Având în vedere recentele evenimente petrecute pe piața de
asigurări, precum și impactul acestora membrilor dumeavoastră, asiguraților /
pagubiților societății EUROINS, cât și asupra activității FGA in perioada
imediat urmatoare,
Avem rugamintea de a ne sprijini prin informarea membrilor
dumneavoastra / asiguraților / pagubiților societății EUROINS cu privire la
demersurile necesare in relatia cu FGA, cu referire la dosarele de dauna
aferente politelor de asigurare emise de societatea EUROINS.
In acest sens va transmit urmatoarea informare:
FGA poate primi cereri de
deschidere a dosarelor de daună, din partea potențialilor creditori de
asigurare ai Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A.
Fondul de
garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de
Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea
autorizației de funcționare a societății Euroins România Asigurare Reasigurare
S.A., constatarea stării de insolvență a companiei și promovarea cererii
privind deschiderea procedurii falimentului împotriva acesteia
Astfel,
începând de la data publicării deciziei ASF în MO, FGA poate proceda, la
cererea oricărei persoane care invocă un drept de creanță împotriva Societăţii
EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A., la deschiderea dosarelor de daună.
Cererea de deschidere a dosarului de daună (Anexa 7) se completeză în situația
în care pentru un eveniment asigurat acoperit de o poliță de asigurare în
vigoare, nu a fost deschis un dosar de daună de către societatea EUROINS
Romania Asigurare Reasigurare S.A..
FGA recomandă transmiterea
documentelor Online, pe portalurile dedicate
Deschidere dosare daună: Formular Daune –
www.fgaromania.ro
FGA poate primi cereri de
plată, din partea potențialilor creditori de asigurare ai Societăţii EUROINS
Romania Asigurare Reasigurare S.A.
Potrivit legii,
tot de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial al României,
creditorii de asigurări ai Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare
S.A. pot depune cereri de plată la FGA (Anexa nr 10) sau cereri de restituire
primă (Anexa nr 9). Cererile de plată se pot depune până la maximum 90 de zile
de la rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment.
Pentru creanţele de asigurări născute ulterior rămânerii definitive a hotărârii
judecătoreşti de deschidere a procedurii de faliment, cererile de plată pot fi
depuse în maximum 90 de zile de la data naşterii dreptului de creanţă al
creditorului de asigurări.
FGA recomandă transmiterea
documentelor Online, pe portalurile dedicate
Cereri de plată privind
acordarea despăgubirilor(Anexa 10): Cerere
de plată privind acordarea despăgubirilor/ indemnizațiilor – www.fgaromania.ro
Cereri de plată privind
restituirea restituirii de primă: Cerere
de plată privind acordarea restituirii de primă – www.fgaromania.ro
Clarificări
referitoare la procedura de denunțare a contractelor de asigurare încheiate la Societatea EUROINS Romania Asigurare
Reasigurare S.A.
Contractele de
asigurare încheiate cu Societatea EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A
rămân valabile până la expirare, dacă nu intervine una dintre următoarele
situații:
– titularul poliței denunță contractul de asigurare
-se împlinește termenul legal de 90 de zile de la data pronunțării hotărârii de
deschidere a procedurii falimentului, moment în care polițele de asigurare încetează
de drept.
-lichidatorul judiciar numit de instanță odată cu deschiderea în instanță a
procedurii falimentului denunță polițele de asigurare, cu informarea prealabilă
a asiguratului.
În privința încheierii unui alt contract de asigurare, la un alt asigurător,
acest proces ar trebui derulat în paralel cu acțiunea de denunțare a poliței de
asigurare încheiate la asigurătorul aflat în insolvență/faliment.
Pași de
făcut pentru denunțarea polițelor:
- -Transmiteți o solicitare de denunțare la Societatea EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A
.Email contact: office@euroins.ro
- -Transmiteți la FGA, o
cerere de restituire-Anexa 9, completând online formularul dedicat, pe
site-ul FGA: Cerere de plată privind
acordarea restituirii de primă – www.fgaromania.ro
- Solicitarea dvs trebuie
să fie însoțită de următoarele documente:
- Împuternicire
/ Procură, dacă este cazul;
- Copie
act identitate
- Copie
poliță de asigurare;
- Copie
dovada plății primelor de asigurare, în cazul plății primelor în
rate
- Dovada
denunțării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la
asigurător;
FGA va
înregistra cererile de plată și le va analiza în ordinea primirii și
înregistrării.
Fondul de garantare a asiguraților va prelua evidențele complete ale dosarelor
de daună, precum și evidențele tehnico-operative și contabile aferente
acestora, în termen de 30 de zile de la data retragerii autorizației de
funcționare a societății. După preluarea acestora, FGA va proceda la publicarea
listelor potențialilor creditori de
asigurare.
Instrumentarea
de către Fond a cererilor de plată se va face după preluarea evidențelor
complete ale dosarelor de daună precum și a evidențelor tehnico-operative și
contabile.
Potrivit legii,
art. 13 alin. (1) din Legea nr. 213/2015, FGA este în drept să efectueze plăţi
din disponibilităţile sale către creditorii de asigurări, în termen de 60 de
zile de la data publicării în MO al României a deciziei ASF de retragere a
autorizației de funcționare. Plata despăgubirilor se va face în limita a
500.000 lei pentru o creanță de asigurare datorată în temeiul unui contract de
asigurare încheiat de asigurătorul aflat în insolvență.
Ca schemă de protecție a
asiguraților, Fondul de garantare a asiguraților este pe deplin conștient de
situația specială în care se regăsește piața asigurărilor la acest moment, prin
falimentele societăților City Insurance S.A. și a Euroins S.A. și mai ales de
așteptările creditorilor de asigurare ai celor doi asigurători. FGA și-a propus
să reprezinte un element de stabilitate și să vină în ajutorul cetățenilor prin
desfășurarea activității-instrumentarea dosarelor de daună, plata despăgubirilor
cuvenite etc. într-un mod profesionist cu rezultate rapide, în limita
resurselor materiale și umane.
Comentarii
Trimiteți un comentariu